Asiakaskokemuksen arviointi
Asiakas-
kokemuksen
arviointi
Askarruttaako asiakaskokemus? Tilaa arviointi ja saat listan kehittämiskohteita sekä sparrausta niiden priorisoinnissa.
Tyypillisiä lausahduksia, kun arvioinnille on aihetta:
Miksi asiakkaamme eivät innostu tuotteestamme?
Myynnin pipeline on hyvä, mutta kauppoja saadaan liian hitaasti.
Tuntuu, että alkuinnostuksen jäkeen asiakkaat pettyvät.
Pitäisiköhän alkaa mittaamaan asiakastyytyväisyyttä?
Tuotteen/Palvelun käyttöönotto on liian hankalaa.
Asiakastyytyväisyyttä täytyy parantaa.
Mitä asiakkaat ajattelevat tuotteesta/palvelusta?
Tavoite:
Hedelmällisimpien asiakaskokemuksen kehittämiskohteiden löytäminen ja priorisointi.
Toteutustapa:
Workshopit, haastattelut, kokemustesti, seuranta. Yksi ketterä pyrähdys (1-2 kalenteriviikkoa).
Esimerkkejä osa-alueista:
Persoonat, Asiakkaan polku (customer journey), Asiointipolut, Mittarit, Prosessit, Asiakaspalvelu, Automaatio.
Osallistujat:
Painotuksesta riippuen osallistujia tuotehallinnasta, myynnistä, markkinoinnista, tuotekehityksestä, ja asiakaspalvelusta.
Ajankäyttö:
Asiakas: tapauskohtaisesti 2 – 5 h / osallistuja
Balandor: tapauskohtaisesti 10 – 30 h
Toteutusvaihtoehdot ja hinnat:
Pika-arvio etänä + palaute kasvokkain: 1000€
Normiarvio kasvokkain (1 päivä): 1500€
Laaja arvio kasvokkain (2 päivää): 2500€